TIEDOTE: Johnny Knigan kevään 2023 kirjat on julkistettu

15.11.2022

Johnny Knigan tulevan kevään lista vie lukijat estradeille ja kulisseihin, treffeille ja antiikkikauppaan, selliin ja parkkipaikalle sekä moniin muihin ulottuvuuksiin.

Tietokirjallisuus

Huikean, 60-vuotisen uran tehneen Katri Helena Kalaojan kauan odotettu elämäkerta ilmestyy huhtikuussa. Katri HelenaLaulaja on Elina Hirvosen kirjoittama teos, jossa Suomen menestyneimpiin kuuluva artisti kertoo tarinansa omasta näkökulmastaan ja omalla äänellään.

Virpi Salmi on kirjoittanut toisen voimanaisen tarinan kirjassa Mahdotonta – BYPIAS. Unelma, jonka ei pitänyt toteutua. Pia Erlund oli kampaajana työskentelevä yksinhuoltajaäiti perustaessaan vaatebrändin ilman minkäänlaista muotialan kokemusta. Tänään BYPIAS on kymmenen miljoonan liikevaihtoa tekevä kansainvälinen yritys.

Suomalaiset rekkakuskit kertovat parhaat tarinansa Lamppu Laamasen Tonneja takana -kirjassa, jossa kalanperkeet kulkevat Portugaliin ja sauna Saddam Husseinille.

Tutkija Elina Westinen on koonnut etnisiin vähemmistöihin kuuluvien artistien äänet teokseen Aina ollu tääl – Suomiräp 4.0.

Kaunokirjallisuus

Ia Genbergin ylistetty Yksityiskohdat on keski-ikäisen ruotsalaiskirjailijan läpimurtoteos ja ensimmäinen suomennettu romaani. Pienessä, kiehtovassa kertomuksessa päähenkilö muistelee menneisyyttään neljän kohtaamansa ihmisen kautta. Kirja on myös yksi tämän vuoden August-ehdokkaista Ruotsissa.

Puolet kaupungin miehistä on jättänyt mut kertoo häpeilemättömän hauskasti tämän päivän uuvuttavasta deittailumaailmasta aikuisen naisen näkökulmasta. Omaperäinen kirjoittaja Amanda Romare kysyy myös herkän kysymyksen: mitä jos en itse ole se oikea?

Kylmäävä tositarina Sellissä paholaisen kanssa kertoo James Keenestä, joka saa peitetehtävän jouduttuaan vankilaan huumerikoksesta: hänen on päästävä sarjamurhaajan uskotuksi ja saatava tältä tunnustus teoistaan, jos haluaa vapautua ennenaikaisesti. Keenen ja Hillel Levinin kirjoittamasta kirjasta on tehty Black Bird -niminen TV-sarja.

Lisa Bjerren ja Susan Casserfeltin tukholmalaislähiöön sijoittuva Linjalla-sarja jatkuu ajankohtaisella Häntä ei pitänyt tappaa -romaanilla.

Antiikkikauppiaan kuolema on Anders de la Motten ja Måns Nilssonin cozy crime -helmi ja Kesäparatiisin murhat -sarjan toinen osa.

Karin Fossumin Helvetintuli palkittiin ilmestyessään Norjassa vuoden parhaana rikosromaanina. Se on Fossumin 12. kirja Konrad Sejer -sarjassa, jonka aiemmat osat löytyvät lukuaikapalveluista.

Harry Hole on palannut kolmen vuoden tauon jälkeen. Jo Nesbøn palkitun rikosromaanisarjan 13. osa, Verikuu, ilmestyi lokakuussa.

Johnny Knigan katalogiin voi tutustua täällä: https://issuu.com/kirja/docs/johnny_kniga_kevat_2023